Mediaguide 2019

Välkommen till O-Ringen 2019 och till Kolmården och Norrköping. Vi hoppas att du kommer att trivas här hos oss och vi är övertygade om att du får en häftig, härlig och händelserik vecka att rapportera hem om och vi kommer att göra allt vi kan för att du ska kunna genomföra ditt arbete på bästa sätt. På följande sidor hittar du praktisk information som du har nytta av under O-Ringenveckan.

Ackreditering

Din ackreditering finns i första hand att hämta på Presscenter Himmelstalund från lördag 20 juli klockan 15.00. Du kan också hämta din ackreditering på Presscenter Arena Grosvad från måndag 22 juli klockan 8.30.

Presscenter

O-Ringens presscenter är beläget i Himmelstalundshallen, alldeles intill O-Ringentorget och O-Ringenstaden. Här finns det arbetsplatser att tillgå och tillgängligt wifi. Vi bjuder också på fika! Du hittar också information om tävlingarna, destinationen med mera samt att vi finns på plats för att svara på eventuella frågor.

Under tävlingsdagarna har vi också presstält ute på arenorna med arbetsplatser, internet och mixad zon i direkt anslutning till elitlöparnas målfålla i det stora måltältet. Här finns det också enklare fika!

Presscentret på Himmelstalund är öppet mellan 15–21 lördag 20/7 till och med lördag 27/7. Övriga öppettider är som följer:

Arena Grosvad (etapp 1 & 2)

Måndag 22/7 8.30 – 15.00

Tisdag 23/7 8.30 – 15.00

Arena Lejongropen (Elitsprint etapp 3)

Onsdag 24/7 14.00-19.00

Arena Vrinnevi (MTBO etapp 3)

Onsdag 24/7 8.30 -15.00

Arena Yxbacken (etapp 3 (OL), 4 & 5)

Torsdag 25/7 8.30-15.00

Fredag 26/7 8.30-15.00

Lördag 27/7 8.30-15.00

Pressparkering

På Himmelstalund finns det gott om parkeringar (1000 platser totalt). Det finns avsedda parkeringar märkta med Parkering enbart med tillstånd (ca 150 platser).

Till samtliga etapper går det bussar i tät trafik med avstigning bekvämt och nära arenorna. Vi rekommenderar er att ta buss då parkeringsplatserna är begränsade framförallt i Yxbacken. För Arena Yxbacken har vi också en satellitparkering belägen vid Bråvalla om det är enklare för er att parkera där och ta buss därifrån till etapperna.

Behöver ni ta bil så gäller följande:

Arena Grosvad - Etapp 1 och 2

Det finns avsedda parkeringar (ca 150 platser) nära arenan. Dessa är märkta med ”Parkering enbart med tillstånd”.

Arena Vrinnevi – MTBO Etapp 3

Här finns det några få platser (10 st) nära arenan och en större offentlig parkeringsyta i nära anslutning. Parkeringsplatser är märkta med ”Parkering enbart med tillstånd”.

Arena Yxbacken – Etapp 3,4 och 5

Om ni har behov att komma med bil till denna etapp – meddela Anna Wennertorp eller Carin Rosander detta i så god tid som möjligt så ska vi försöka lösa det på bästa sätt. Här har vi en ansträngd trafiksituation och vi önskar att ni åker buss från Himmelstalund alternativt parkerar på Satellitparkeringen i Bråvalla och tar buss därifrån. På Satellitparkeringen finns avsedda platser så att ni kommer så nära busspåstigningen som möjligt. Bussavstigningen på Arena Yxbacken är nära arenan.

Pressträffar

Information om pressträffar kommer att anslås i Pressrummet på oringen.se samt i Presscentret på Himmelstalund.

Resultatbeställning för media

I år erbjuder vi en uppdaterad resultattjänst som vi hoppas att ni ska uppskatta och finna användarvänlig. Tjänsten hittar ni via länk:

https://resultat.oringen.se/2019/medialänk till annan webbplats

Här kan ni själva gå in och göra era urval och spara dessa för att underlätta arbetet. Resultaten uppdateras löpande fram till dess att tävlingarna är avslutade (ca klockan 16 varje dag).

Inga förbeställningar av resultat behöver göras utan ni får alla resultat via denna tjänst. Vi kommer dock att ha en resultatgrupp som finns tillgänglig för att svara på frågor – ni når dem via press@oringen.se.

Foto och fotokontroller

Det kommer under O-Ringen finnas en bildbank tillgänglig via Pressrummet på oringen.se. Bilderna som publiceras här är fria att använda mot att fotografen anges vid publicering.

Har du specifika önskemål angående en bild – maila oss på press@oringen.se så ska vi göra vårt bästa för att se till att du får en bild som passar just din skrivna text.

För fotografer finns speciella platser direkt bakom mållinjen. Varje dag erbjuds också fotografering i skogen. Anmälan sker på en lista i arenans presscenter eller genom att ni tar kontakt med Olle Lindman.

Varmt välkomna till O-Ringen 2019 och vackra Kolmården, Norrköping – tveka inte att kontakta oss om du undrar något. Vi finns här för er!

Copyright © 2014-2018 O-Ringen AB. Alla rättigheter förbehålls.   |    En webbsida från Limepark byggd i SiteVision