Goda Exempel

"Orienterarna bodde och åt för 130 miljoner
O-Ringen i somras blev en bra affär för Örebroregionen. Orienterarna spenderade drygt 130 miljoner på framförallt logi, och livsmedel, restauranger och shopping"
Ovanstående är utdrag ur NA-artikel från den 13 oktober 2010

Fjällbagarn sålde mer bröd än under Påskveckan - Det gick mer bröd under O-Ringenveckan än under påskveckan som annars är vår bästa vecka, säger en mycket nöjd Calle Petersson som driver Fjällbagarn i Sälen och hoppas att O-Ringen kommer tillbaks till Sälen om några år.

Falun Borlänge-regionen helnöjda med O-Ringen - Vi var kommunetappvärd under O-Ringen 2008 och bjöd med oss ett antal företag, berättar Ann-Louise Skoglund som är marknadskommunikatör för regionen. - Företagen tyckte bland annat att det var ett mycket bra tillfälle att rekrytera kompetent personal, för övrigt så är evenemang av den här typen mycket bra för utvecklingen i regionen, avslutar Ann-Louise Skoglund.

Svenskt rekord i sportförsäljning! - Varje år lär vi oss lite mer om vad orienterarna vill ha och i år fick vi ett fantastiskt gensvar. Vi är supernöjda med vår försäljning, säger Peter Arvidsson, ansvarig för Team Sportias butik på O-Ringen. - Samarbetet med O-Ringen blir bara bättre och bredare för varje år och det känns fantastiskt spännande. Ser redan fram emot veckan i Eksjö, avslutar Peter.


Copyright © 2015 O-Ringen AB. Alla rättigheter förbehålls.   |    En webbsida från Limepark byggd i SiteVision