Klubbkompisarna pustar ut tillsammans
%20Liam%20och%20Olof%20efter%20etapp%201.jpg)
Olof och Liam landar med kartorna efter målgång
Klubbkompisarna Olof Linde och Liam Hagström från Skåneslättens OL pustar ut efter målgång och studerar banorna tillsammans. Olof gör sitt första O-Ringen medan Liam var med i Oskarshamn förra året.
De hade sällskap till start idag men har sedan sprungit olika banor.
Hur har dagens etapp varit?
– Fint och öppet, tycker båda två. Lite grönt i början men sen öppet men också väldigt varmt i det öppna.
Imorgon tisdag ser de fram emot att komma ut i lite mer skog.
– Det var ett tag sedan jag var ute i skogen och sprang nu säger, Liam. Så det ska bli kul med ny skog!
De ser fram emot resten av veckan där Olof ska springa etappstart även imorgon och Liam kör alla veckans etapper.
Idag ser de båda fram emot bad i eftermiddag.
– Det är fint på campingen säger Liam. Badat är det man har gjort mest, det har ju varit så varmt, avslutar han.